شناسهٔ خبر: 129506 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه نوروز ۱۴۰۲ انجام شد؛

پایان تعهد اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در محور خاش_زاهدان با زیر بار ترافیک رفتن۷ کیلومتر بزرگراه

خاش مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با زیر عبور رفتن ۷ کیلومتر بزرگراه امروز یکشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در محور زاهدان- خاش تعهد اداره کل راه و شهرسازی استان در ساخت بزرگراه در این مسیر به پایان رسید.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار داشت: طول کلی محور ارتباطی زاهدان - خاش ۱۷۵ کیلومتر است که احداث بزرگراه در این محور در قالب ۵ قطعه مورد توجه قرار گرفته است بطوری که قطعه یک آن بطول ۲۰ کیلومتر به این اداره کل و مابقی قطعات برای ساخت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور واگذار گردید.

وی ادامه داد: در این راستا تعهدات اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با پیگیری های لازم در تخصیص به موقع اعتبارات امروز با بهره برداری این ۷ کیلومتر با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در این محور ترانزیتی استان به اتمام رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بزرگراه را یکی از ضروریات توسعه این خطه برشمرد و افزود: احداث بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- خاش به دلیل واقع شدن در مسیر کریدور تجاری جنوب شرق و در نتیجه حجم بالای تردد کامیون های ترانزیتی از بندر چابهار به مقصد میلک و همچنین کاهش تصادفات از اهمیت بسیار بالایی در توسعه استان برخوردار است.